Téměř dva a půl roku se naši kolegové ze závodu Speciální stavby podíleli na výstavbě druhé etapy velkého městského okruhu Žabovřeská v Brně, kde byl tento měsíc slavnostně zahájen provoz tramvají.
Vybudovali jsme zde nejprve provizorní zajištění svahu. To mělo zabránit nekontrolovanému pádu hornin na pracoviště pod svahem, kde se stavěla tramvajová trať a tunel. Následně jsme začali pracovat na trvalém zajištění skalních svahů, které obnášelo kotvení, síťování, dynamickou bariéru, ochranné ploty a kotvení skalních bloků pomocí pramencových kotev.
Nejvíc práce odvedly ruční pneumatická vrtná kladiva, ale nasazeny byly i vrtné soupravy Sandvik a Morath.
Náročnější než samotné vrtání a zajišťování svahu přitom byla koordinace našich prací s pracemi na vznikající tramvajové trati a tunelu tak, aby nedocházelo ke kolizním situacím.
Práce jsme prováděli pro EUROVIA Česko a Slovensko.